4. Kategorie startowe
Uczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w
zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi
trasa Mało Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie
pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być
pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania
i ogłaszane przed imprezą. Długości tras podano w linii prostej
pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych do przebycia przeszkód
terenowych.
4.1. Ekstremalna (E) - "Czort karty rozdaje" - (ok. 25 km) -
Trasa przeznaczona dla pewnych nawigatorów o dobrej kondycji fizycznej.
Najdłuższa z dostępnych na Nocnych Marszach na Orientację, z największą
sumą przewyższeń. Punkty kontrolne często zlokalizowane w trudno
dostępnych miejscach. Nieaktualna mapa w przeważającej większości pełna,
jednak przycięta w taki sposób, aby wymuszać precyzyjną nawigację.
Miejscami może brakować dróg. Trudność trasy polega na połączeniu
długości marszu z zachowaniem pełnej koncentracji. Trasa budowana w taki sposób, aby w tempie
szybkiego marszu nie wybaczać błędów… Limit liczby zespołów: 20.
4.2. Bardzo Trudna (BT) - "Witia wierzchem jedzie!" - (ok. 21 km) -
Stworzona z myślą o osobach pewnie czujących się z mapą, które przynajmniej kilka
razy startowały już w podobnych imprezach i w precyzyjnej nawigacji nie
przeszkadza im noc. Może pojawić się kilka punktów zlokalizowanych w trudno
dostępnych miejscach. Mapa zazwyczaj pełna, w przypadku łatwego nawigacyjnie terenu możliwe jest
usunięcie wybranych elementów w okolicach punktów kontrolnych i ograniczenie jej obszaru
w celu utrudnienia nawigacji. Limit czasu nie przewiduje zbyt wielu błędów, jednak
jest on mniej wyśrubowany niż w przypadku trasy ekstremalnej. Limit liczby zespołów: 40.
4.3. Zaawansowana (Z) - "Łóżko to nie motocykl - nikt nie zginie" - (ok. 14 km) -
Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy precyzję stawiają ponad tempo pokonywania
dystansu. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami
stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające
określenie położenia. Podstawowy limit czasu zakłada pokonanie trasy równym tempem marszowym,
bez większych błędów nawigacyjnych. Limit liczby zespołów: 65.
4.4. Historyczna (H) - "Ja tylko pociągnął" - (ok. 19 km) -
Trasa, której podstawą są archiwalne mapy z końca XIX/I połowy XX wieku, skierowana dla tych,
którzy szukają nowych wyzwań związanych z marszami na orientację. Jest ona przeznaczona dla
dobrych nawigatorów i osób obytych z mapami. Punkty kontrolne na normalnej mapie byłyby
przeznaczone na trasę trudną, jednak nieaktualność i niedokładność mapy powoduje, że
odnajdywanie ich i poruszanie się w terenie może być utrudnione. Przy większości punktów
należy oczekiwać punktów stowarzyszonych. Limit liczby zespołów: 20.
4.5. Scorelauf (Sco) - "Kot w niewolę trafił" - (ok. 20 km) -
Stworzona z myślą o osobach szukających nowych wyzwań w marszu z mapą. Jej podstawą jest dowolna
kolejność potwierdzania punktów kontrolnych o trudności z trasy trudnej, dlatego dodatkowym zadaniem
jest odpowiednie zaplanowanie marszu. Mapa i czas na pokonanie trasy są podobne jak w przypadku
tras trudnych. Limit liczby zespołów: 20.
4.6. Przygodowa (Przyg) - "Koniec na samym początku" - (ok. 17 km) –
Fabuła, zadania logiczne i zręcznościowe oraz punkty kontrolne na poziomie trasy trudnej.
Tak w skrócie można by opisać tę trasę, jednak duży wpływ ma to, czego należy się spodziewać
na temat imprezy oraz inwencja budowniczych. O klasyfikacji będzie przede wszystkim decydowała
punktacja za wykonanie zadań. Trasa polecana tym, dla których zwykłe potwierdzanie punktów
to za mało, nie brak im poczucia humoru i bardziej szukają przygody niż rywalizacji.
Limit liczby zespołów: 30.
4.7. 2 x Trudna (T) - "Trzeba mieć na czym czołówkę nosić" oraz "Dawaj! do stodoły!" - (ok. 17 km) - Trasy
trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO
oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników
naszych kursów przewodnickich. Wszystkie punkty to lampiony rozstawione w
dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających poruszania
się także po rzeźbie terenu lub krótkiego marszu na azymut. Przy
punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Mapa jest pełna, jednak
nieaktualna. Czas przeznaczony na jej przebycie przewiduje niezbyt szybki marsz z kilkoma błędami nawigacyjnymi. Limit
liczby zespołów: 55 na każdą trasę z kategorii.
4.8. Mało Trudna (MT) - "Lampiony do świątecznego ubrania" - (ok. 14 km) - Trasa
idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze
na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło
spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej
rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w
łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek
leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można
startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. Limit liczby zespołów:
70.
Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.
Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej II ("Dawaj! do stodoły!") będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację
Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 17 marca to
ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane.
Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny
(przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć
odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).
W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych
(niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia.
Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób,
zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.
W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy
rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są
dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w bazie imprezy.
Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie
przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń
drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.
7. Zgłoszenia w dniu imprezy
Zapisy w dniu imprezy będą prowadzone w bazie imprezy.
Opłata dla osób zapisujących się w dniu imprezy wynosi 45 PLN.
Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące
się w dniu imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe.
Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie
odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed
wydaniem map i karty startowej.
Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy
przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły
posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).
Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty
wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym
czasem zapisów przez Internet.