Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku zaprasza na: XLIII Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" 18/19 marca 2017 |
Spis treści
|
WstępXLIII Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK. Tematem tegorocznych Manewrów będzie Czerwony Kapturek, czyli nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka. Jak co roku odbędzie się konkurs na najlepszą nazwę zespołu nawiązującą do tematu przewodniego imprezy. 1. Organizator imprezyStudenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK.
Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk, 2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
3. Termin i miejsce imprezyImpreza odbędzie się w nocy z 18 na 19 marca 2017 roku. Lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w dniu Imprezy o godzinie 09:00, w Internecie na stronie http://skpt.gdansk.pl/manewry/2017. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w Bazie Imprezy. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub publicznym. 4. Kategorie startoweUczestnicy imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna i Trudna Krótka, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą. 4.1. Ekstremalna "E" - "Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka" - ok. 24 km (Trasa "E" zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii BT)
Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą, na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów... 4.2. Bardzo Trudna "BT" - "Zmęczony kapturek" - ok. 20 km (Trasa "BT" zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii BT)
Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynamniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. 4.3. Zaawansowana "Z" - "Gajowy nie przyjdzie" - ok. 16 km
Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy są w stanie połączyć precyzję z równym tempem marszowym. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. 4.4. Bardzo Trudna Krótka "BTK" - "Babcia z głową wilka w środku" - ok. 15 km
Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Trasa charakteryzuje się krótszą długością niż tradycyjna Bardzo Trudna. 4.5. Przygodowa "Przyg" - "Metoda Na Wnuczkę" - ok. 17 km
Trasa dla amatorów przygód, o pewnym doświadczeniu w posługiwaniu się mapą i kompasem, lubiących dreszczyk emocji wywołany odkrywaniu nieznanego. Samą nawigację można porównać do tras Trudnych. Fabuła nawiązuje do tematu imprezy; zdobywaniu punktów kontrolnych mogą towarzyszyć zadania logiczne, topograficzne lub zręcznościowe. Punkty kontrolne to miejsca ciekawe topograficznie i przyrodniczo oraz związane z historią regionu. 4.6. Trudna "T" - "Ciągnie wilka do lasu bez kompasu" - ok. 17 km (Trasa "T" zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii T)
Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większosć punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. 4.7. Trudna Krótka "TK" - "Wilcze zakamarki" - ok. 15 km
Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większosć punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zepołach maksymalnie 5-osobowych. 4.8. Mało Trudna "MT" - "Nie taki wilk straszny, jak się go umaluje" - ok. 14 km
Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych. Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów. Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej T będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację 5. MapySkala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku. Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności. 6. Zgłoszenia przez internetUWAGA! Pamiętacie zasady dwuetapowego systemu zapisów? Aby wziąć udział w imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy. Pierwszy etap będzie polegał na założeniu na stronie http://skpt.gdansk.pl/manewry/2017/nowe_konto.php KONTA SWOJEJ DRUŻYNY. Konto będzie można edytować, dodawać lub usuwać uczestników oraz zamawiać lub odmawiać koszulki. Konta można już zakładać i będzie to możliwe do 15 marca do godziny 20.00. Drugim etapem będą same zapisy, które będą możliwe od 1 marca od godziny 20.00 do 15 marca do godziny 20.00 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisy również trzeba dokonać poprzez stronę http://skpt.gdansk.pl/manewry/2017 po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna. (UWAGA! W celu lekkiego opóźnienia zapisów 01.03.2017 r. o godzinie 20.00 wszystkie drużyny zostaną automatycznie wylogowane ze swoich kont, także trzeba będzie jeszcze raz się zalogować). Wysokość opłaty wpisowej wynosi 35 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie. Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. Dzień 15 marca 2017 r. to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane. Co oznacza że, płatność przelewem powinna być dokonana 14 marca lub 15 marca w godzinach porannych. Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym). Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności). W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę. W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy. Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane. 7. Zgłoszenia w dniu imprezyZapisy w dniu imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy. Opłata dla osób zapisujących się w dniu imprezy wynosi 45 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej. Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty). Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym czasem zapisów przez Internet. 8. Zniżki
9. Zwroty wpisowego
10. Wyposażenie uczestników
Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:
11. Świadczenia startowe
12. Nagrody
13. OgniskoW punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe. 14. Postanowienia końcowe
15. Zespół organizacyjny
|